Koosán Ildikó : Mai egypercesek II.: Pedig milyen jó téma lett volna…

saját fotó

 

A fotós másodszor sétál végig a vásári bóvlikkal megrakott, luftballonoktól repülő mellékutcán. Az árusok egymást túllicitálva, nagy hangon kínálják portékáikat.

  — Uram! Vegye meg ezt a valódi bőrcipőt, ilyet maga sehun se kap manapság. Pont a maga mérete.

  — Aztán mennyi az ára?

  — Ingyen adom magának, kedves uram!

  — Nem kell érte fizetni, próbálja csak meg, s ha jó, majd megegyezünk.

  A kiszemelt áldozat kötélnek áll. A cipő végül is jó, az áron kicsit még huzakodnak, hiszen vásárban vagyunk, kötelező a rábeszélés, az alku, amíg megegyeznek, s az „ócsó” cipő gazdára talál.

  Odább kövér nő földig érő virágos selyemszoknyában hárászkendőt, lajbit, „tiszta” gyapjú zoknikat árul.

  Hátrébb a férj a csomagokon ül, mint kotlós a tojáson, nehogy a forgatagban valaki meglopja őket,

  — Nézze, kedveském ezt a gyönyörű esernyőt, olyan ez, mint a szivárvány. Miden szelettye más-más színből készült.

  — Mit? Még hogy ez? Dehogyis maradékból. Hova gondol? Minden egyi külön végből lett szabva.

  — És tudja mér’ van ez, aranyoskám? Hát persze, hogy esőben is jó kedvre derítsen, mán csak ezért is érdemes megvenni.

  — Vegye meg kedveském, ócsón adom, 600 ft. ilyen ócsón sehol se kap.

  — Na jöjjön vissza aranyoskám, mit is mondott, 400-ért?, no jó, nem bánom, nálam ma árleszállítás van.

  Pénzt és árut cserélnek. Hiába! Ez itt az élő, eleven piacgazdaság.

  A fotósnak tetszik az ernyő, csiricsáré, jó fotótéma az asszony a feje fölött, aki épp egy cső főttkukoricát rágcsál.

  — Megengedi, hogy fotót készítsek magáról?

  — Fotót-e? Mégis mit képzel? Ni! Ingyen reklámra akar használni. Azt mán nem. Itt aztán nincs fotózás, keressen más balekot.

 

/A fotós, mint aki bűnt követett el, mi mást tehet, csendben elsomfordál, pedig milyen jó téma lett volna/

 

***

 

 

Legutóbbi módosítás: 2018.03.18. @ 21:59 :: Koosán Ildikó
Szerző Koosán Ildikó 940 Írás
Koosán Ildikó vagyok. Jelenleg Szombathelyen élek.