Petz György : Óvoda (13)

szememre párna,

óvoda, senki nincsen már,

le kéne venni.

*

keresztülbucskáz

fején, minden ugyanaz

de neki nem megy.

*

visszaütöttem,

jön értem a javító

intézet… miért?

*

már ott becsapták,

s akár bemegy, akár nem,

nincs már haza…

*

ottfelejtették,

már dacból sem megy velük,

jöjjenek végre.

*

itt vigyáznak rá –

nem akar elkövetni

semmit, hát mér’?

*

van más akarat.

nem az én akaratom.

az nem akarat.

*

ők szerelmesek.

pisilni együtt mennek,

mikor nem is kell.

*

szívüket össze-

mérik, pedig löködik

és tolják egymást.

*

örökké, ami

most van, mindörökre van –

de mi is van most?

*

berondítottam,

próbáltam nem úgy nézni –

így is beszartam.

*

aki kinevet

azt én nem nevetem ki

mindig kisírom.

*

szép, jó és igaz,

mert édesanyád hozta,

…adtál csokidból.

Legutóbbi módosítás: 2018.01.12. @ 21:15 :: Petz György
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.