Petz György : Kertelés

Ki kelyhem voltál,

virágomnak már

nem otthona –

Ó, nagy tanítóm

a költözésben –

mi másom vagy.

Szabadnak tarjuk

azt, ki másfelé

elmehetne,

S mégis itt marad –

de hogy itt maradt,

mégsincsen már.

Nem hűség, ami

tehetetlenség –

csak gravitál,

Gyökerek, vonzás,

ötlettelenség,

mind lefelé –

A fele lélek,

másikja virág:

lepkesetét.

 

*

A lélek tánc,

testek keverednek,

látjuk a ritmust:

a csöndbe esnek

felkavart porszemek;

de mi a táncra

figyelünk, éljük.

 

Azt mondod, látsz –

látod, mire mennék,

de szavak nélkül

lélegzik minden,

s nem tanulunk semmit;

örüljük táncunk

 

vagy vonszoltatunk.

Legutóbbi módosítás: 2014.07.15. @ 17:11 :: Petz György
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.