Torjay Attila : Online adás-vétel

 

— Halló, jó napot. Kérem az interneten láttam az eladó autóikat. Az a piros Puntó érdekelne. Megvan még?

— Jól tette hölgyem, hogy minket kereset meg! Sok helyen becsapják az érdeklődőket, de mi csak minőségi autókat árulunk. Sajnos a Puntót már elvitték.

— És a Corsa?

— A Corsa? Az még megvan. Hát nem csoda, hogy megakadt a szeme rajta hölgyem, gyönyörű gép, közkedvelt autó. Szinte gyári állapotú, minden szempontból makulátlan, napi használatban. Bemutató autó volt.

— Mikor?

— Régebben. Garázsban tartott autó, igényesen karbantartva, kis fogyasztású, frissen szervizelve, valós előélettel, második autóként használva, nem dohányzó hölgy tulajdonostól.

— Esetleg nem is evett a hölgy? Mert igen vékonynak tűnik a kocsi mellett a képen. Hány éves?

— Huszonkettő.

— Nem a kocsi, a tulajdonos.

— Ja, a hölgy a képen? Hetvennyolc.

— És még vezet?

— Nem ő vezette, az unokahúga. És természetesen garázsban tartották, ponyvával letakarva. Szinte csak a kötelező szervizekre hozták ki. Rettenetesen vigyáztak rá, ez nincs széthajtva!

— Akkor bizonyára nem sok kilométer lehet benne, pontosan mennyi is? Nincs rajta az adatlapon.

— Ahogy hangsúlyozottan írtam is, keveset futott: 135.500 km van benne, de nem városban futotta, úgy fele annyit számít. Tehát már nem kell annyira vigyázni rá, a bejáratás megtörtént.

— Az a futott kilométer nem sok?

— Soknak tartja? Mennyi legyen?

— Mennyi legyen? Csak nem tekergetik az órákat?

— Dehogy is, vicceltem. Higgye el, ennyi idős korára egy kocsinál ez a futás normális. Ez egy minden szempontból tökéletes, piros, igazi női autó.

— Piros? A képeken zöld!

— Nem, nem. Piros. Hát pirosat keres, nem? Jöjjön el, nézze meg, piros.

— Zöld.

— Piros lesz.

— Tetőcsomagtartó?

— Van. Külön. Tető meg csomagtartó. És kagylóülések, sportkormány, leültetett kaszni, igazi sportkocsi, bármelyik versenyre be lehetne nevezni!

— Az unokahúgnak, vagy a néninek?

— Nem nekik, az előző tulajnak. De az is nő volt. Sportos nő.

— Azt írta, csak egy tulajdonosa volt.

— Ja, mert ő csak nagyon rövid ideig használta.

— Sportolásra.

— Igen, ő középtávfutó volt.

— Ja, úgy futott keveset? Fogyasztása?

— Csak a jobb első gumikat fogyasztja. Talán hengerfejes. Egy nagyon picit.

— A motor fogyasztása!

— Ja, az 3,2 liter. Az nem sok ugye?

— Beleértve a letakart állapotú menetteljesítményt is?

— Hát átlagban. Cirka. És négyfokozatú a váltó.

— Négy?

— Öt.

— Miért adják el?

— Kihasználatlanság miatt. Azonnal elvihető, csak be kell ülni és használni. Ja, igen, annyi hibája van, hogy elveszett az első rendszám, de az rendelhető.

— A műszaki meddig érvényes?

— Jelenleg a forgalomból ideiglenesen kivonva. De higgye el, hölgyem: új vezérlés, új fékek, új kipufogó, új gumik, új gyertyák, motorisztikusan felújítva. Igazándiból szerkezetileg nagyon együtt van, nem csörög, nem zörög, szépen duruzsol. Ez sose hagyja cserben! Korát meghazudtoló esztétikai állapot. Csak ránéznek a vizsgán, és már adják is a rendszámot.

— A korát is meghazudtolja? Azt írta, érvényes magyar okmányokkal.

— De teljesen tehermentes.

— Nem nagy kunszt, nincs tetőcsomagtartó. És a képen látható horpadás a hátsó sárvédőn?

— Az nem horpadás! A ködlámpa helye.

— A hátsó sárvédőn?

— Oda esett rá a ködlámpa. Mert az is volt. Ez egy jól felszerelt gép.

— Mi van rajta jól felszerelt?

— Az első lökésgátló. Ki lett cserélve, mert pici leverődés keletkezett rajta.

— Leverődés?

— Egy parkolásnál. Viszont a hársfa jobban leverődött. Nos, érdekli? Csere is szóba jöhet.

— Mire cserélnék?

— Esetleg bármire. Megegyezünk.

— Hát nem tudom…

— Ne legyen ennyire határozatlan. Nálunk az autóvásárlás nem zsákbamacska. Megnézi, megszereti, megvásárolja. Esetleg az önindítót kell picit javítani, de toláskor pöccre indul. Mondom, nagyon megkímélt. Ez egy jó kiállású autó.

— Hová áll ki jól? A fészer elé?

— Oda is. Elviszi bárhová.

— Dehogy viszem! Az az érzésem, hogy meg akar palizni.

— Esetleg hobbi célra? Nincs lelakva!

— Kösz, nem.

— Ajándék téli gumi. Papírozható.

— Használja másra a papírt.

— Hitelre?

— Nem.

— Akkor kérem, tekintse meg további járműveinket is!

— Talán máskor. Viszontlátásra!

— Viszlát!

 

Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:29 :: Torjay Attila