Murák Tibor : úttörő

Lomtalanítottunk, régi, ósdi szekrények ajtóit is feltárva.

Zsákok előkészítve, ebbe rakjuk mindazt, amit mi már kinöttünk, nem hordunk, visszük majd a Máltai Szeretetszolgálat helyi lerakatába…

Pakolás közben egy piros nyakkendő egy síp és egy kis igazolvány akadt a kezembe… gyermekkoromból. Félretettem, újra vissza a régi szekrénybe, hátha még igazak lesznek azok a szép célok, mai átdolgozásban.

Nem volt azokban semmi rossz, talán csak aktualizálni kellene…, vagy csak az új elnevezéseket behelyettesíteni…

 

 

Az úttörők 12 pontja

by admin on Január 18th, 2012
in Történelem és Kultúra

 

 

1. Az úttörő hű gyermeke hazánknak, a Magyar Népköztársaságnak, felelősséggel dolgozik érte.

2. Az úttörő erősíti a népek barátságát, védi a vörös nyakkendő becsületét.

3. Az úttörő szorgalmasan tanul, a világ és önmaga megismerésére törekszik.

4. Az úttörő gyarapítja és védi a szocialista társadalom értékeit.

5. Az úttörő ahol tud, segít és önként szolgálja a közösséget.

6. Az úttörő igazat mond és igazságosan cselekszik.

7. Az úttörő szereti, tiszteli szüleit, nevelőit és az idősebbeket.

8. Az úttörő igaz hű barát.

9. Az úttörő bátor és fegyelmezett.

10. Az úttörő szereti és védi a természetet.

11. Az úttörő edzi testét és óvja egészségét.

12. Az úttörő úgy él, hogy méltó legyen a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség tagságára.

 

Legutóbbi módosítás: 2012.06.20. @ 21:13 :: Murák Tibor
Szerző Murák Tibor 99 Írás
Murák Tibor vagyok és Kazincbarcikán élek. 1961-ben születtem. Vízöntő a csillagjegyem. Gyerekkoromtól szeretem a verseket, olvasni és írni is. A kedvencem: Ady. Hiszek a csillagokban, a szeretetben és biztos vagyok abban, hogy minden ember jónak születik. Korom ellenére én még mindig hiszek az igazságban és a becsületben. Örülök, hogy itt lehetek, köszönet érte Zalán Györgynek. Remélem nem okozok csalódást és meg tudok felelni az itteni elvárásoknak. muraktibor.try.hu