S. Szabó István : Pásztoróra

*

 

 

Kevesen voltak a kávézóban. Fiatal férfi újságot olvasott az ablak melletti asztalnál, nem messze tőle egy kifestett, idősebb nő iszogatott. Az egyik, félreeső bokszban középkorú férfi, és fiatal barátnője bújt össze titokban.

   A férfi súgott valamit a lány fülébe, ő pedig halkan nevetett.

   — Géza! Gézuka! Gézicska! — kacagott a lány. Két kézzel ragadta meg a borostás férfiarcot és csókjaival borította. — Te! Te férfi, te! Te igazi férfi! Ölelj, csókolj, gyönyörű emberem!

   — Te, te drága! — lihegte az ember. — Hetek óta erre a pillanatra várok! Csókolgatni akarom a kezed, a szád, simogatni akarom a hajad!

   — Csókolj! — lihegte a nő, és ajkával rátapadt a férfi szájára.

   A férfi megsimogatta a lány arcát, puszit nyomott az orrára.

   — Hegyeket tudnék megmozgatni érted — suttogta. — Seregeket legyőzni. Érted még…, még a…, még a káposztás cvekedlit is megenném — mondta némi habozás után, és nem tudta komolyan gondolja-e, vagy sem.

   — Micsoda férfi vagy! Ó, micsoda férfi! — rebegte a lány. — Te, te dúvad, te!

   A dúvad ivott egy korty sört, keze a nő combjára siklott.

   — Erős karommal megvédlek mindentől! — mondta határozottan. — Nincs hatalom, mely közénk állhatna! — folytatta magabiztosan, és büszkén kihúzta magát ültében.

   — Válj el! — mondta a lány, és mélyen a férfi szemébe nézett. — Hagyd ott azt a némbert, életed megrontóját! Én boldoggá teszlek!

   A férfi keze feljebb csúszott a lány combján.

   — Igen, elhagyom! — mondta rekedt hangon, és érezte, kiszáradt a szája. Ismét ivott egy kortyot. — A tied leszek, csak a tied! Ígérem!

   Ismét csókban forrtak össze. Észre sem vették, hogy kinyílt az ajtó, és egy rosszul öltözött, feldúlt nő lépett a helységbe. Szemei villámokat szórtak, ahogy körülnézett, majd merev tekintettel, vészjósló arckifejezéssel elindult a turbékoló pár felé.

   — Hah, te gazember! — kiáltotta, és megállt az asztal előtt. — Mit keresel itt, válaszolj!

   A férfi behúzta fülit-farkát, alázatosan pattant fel ültéből.

   — Szerbusz kedvesem, foglalj helyet! — mondta zavarodottan. — Félre érted…

   — Kuss! — csattant az asszony hangja. — Ne hazudj te disznó! Egész úton a nyomotokban voltam! Ki ez a nő?

   — Én vagyok ennek az áldott jó embernek — mondta a lány határozottan — a barát…

Vadul felnevetett az asszony. — Hahahaha! Még hogy áldott jó! Na, ne röhögtess drágám! Tudod te, hogy ki ez a férfi? Na tudod?

   — Ő egy csoda! — rebegte a lány áhítattal. — Egy drága csoda!

   — Csoda? — kérdezett vissza a feleség. Majd nevetve folytatta. — Igen drágám, igazad van! Az én Gézám, bocsáss meg kedves, a mi Gézánk, az egy csoda! Egy igazi csoda! Hetente kétszer vált fehérneműt, büdös a zoknija, és ha meccs van a tévében, nem lehet hozzászólni.

   — Nana asszony, nana! — hümmögte a férj.

   — Neked, kuss, fiacskám! — fortyant fel az asszony. — Most a jövendőbeliddel beszélgetek! Azt tudod e drágám, mit csinál a mi Gézánk, amikor valami elromlik a háztartásban? — a lány a fejét rázta. — Hát akkor elmondom neked. Nem csinál semmit! Egy rohadt villanykörtét nem képes becsavarni, csak vinnyog! Hívd ki anyukám a szervizt,… így anyukám,… meg úgy anyukám.

   — Én akkor is szeretem! — mondta a lány határozottan, és farkasszemet nézett vetélytársával.

   — Persze, szereted — válaszolta az asszony egykedvűen. — Mert még nem főztél neki bablevest drágám. Aztán mikor majd egy méterrel lebeg a paplan az ágy fölött, akkor majd nem szereted. Tudod kedves, olyan a takaró, mint egy repülő szőnyeg. Csak büdösebb.

   — Ne haragudj — fuldoklott a férfi —, ez már tényleg intim.

   — Hallgass nagyfiú! — mondta az asszony. — Azt elmondtad a kedvesednek, hogy amikor hetente berúgsz, akkor verekszel! Vagy azt, hogy reggelente úgy köhögsz, mint egy tébécés víziló! Elmondtad?

   — Ez igaz? — sikkantott fel a lány, és rémülten nézett a férfira.

   — Ne fáradj kedves! — legyintett az asszony. — Úgyis letagadja. Fogadjunk, hogy azt sem mondta el, hogy kikezdett a szomszédasszonnyal. Így van fiam?

   — Nem kezdtem ki vele! — kiáltott fel a férj felháborodva. — Csak átjött, és megmutatta az új fehérneműjét!

   — Gézuka! — sírta el magát a lány. — Azt mondtad, csak rám vártál egész életedben!

   — Hahahaha! — nevetett fel ismét az asszony. — Ezt mondta tavaly a Lepcses Rozinak is! Aztán egyszer megvolt neki, és otthagyta szerencsétlent.

   A fiatal lány felpattant, és egy hatalmas pofont kevert le a férfinak.

   — Undorító, vén kéjenc! — kiáltotta, majd felkapta a táskáját, és elrohant.

   A férfi az arcát simogatva kiáltott utána.

   — Magduska! Várj, megmagyarázom!

   A lány nem fordult meg. Bevágta az ajtót maga mögött.

   Néma csendben ültek még egy darabig. A férfi nem szólt a nőhöz, aki egy gyufás skatulyával játszadozott.

   — Fizetsz? — kérdezte nagy sokára a nő.

   A férfi bólintott, intett a kezével. A pincér az asztalhoz kacsázott, letette a számlát. A férj fizetett. Nem adott borravalót. A pincér egy kicsit még várakozott, majd megrántotta a vállát, és visszakacsázott a pult mögé.

   A asszony belekarolt a férjébe.

   — Na gyere te vén kujon, menjünk haza! — mondta szeretettel. — Látod, milyenek ezek a mai fruskák! — suttogta, mint valami bizalmas információt. — Egyikük sem értékeli, ha egy igazi férfi közeledik feléje.

   A férfi hallgatott. Magában csupán annyit mondott.  — Hej, pedig de jó lett volna! —

   A feleség, mintha meghallotta volna, hangosan folytatta a gondolatot.

   — Ne sajnáld! Ez is olyan volt, mint a többi! És te is olyan vagy, mint a többi. — tette hozzá nyomatékkal. 

   Kiléptek az esőre, és elindultak hazafelé.

Legutóbbi módosítás: 2009.09.18. @ 09:35 :: S. Szabó István
Szerző S. Szabó István 185 Írás
Irodalmi oldalam címe:www.pipafust.gportal.hu honlapom címe: www.sneider.5mp.eu vívóegyletem honlapja: www.kdvse.gportal.hu ha feltétlenül dumálni akarsz velem: 06/20 319-1045