Kovács Lilla Katalin : Bambi

*

 

Bambi két hete született. Nevével ellentétben nem őz, hanem tengerimalac. Kisfiú.

Nevét a színéről kapta, mely tökéletesen őzbarna. Csak a fülecskéje körül húzódik egy enyhe feketés árnyalat. Jól áll neki.

A konyhába Tamás fiam tenyerén érkezik. Tökéletes biztonságban érzi magát. Az élet szép, a pocak tele van, a mami a terráriumban csak őt várja. Ideje egy kicsit nézelődni, ismerkedni a világgal.

Bambi kedves és szelíd, ezért rögtön körberajongom, megdicsérem, körbecirógatom – ez a férfiaknál mindig beválik.

– Te kis cuki-muki, pici-poci tündérke!! – gügyögöm elragadtatottan.

Aztán elkövetem a hibát, nagyot cuppantok feléje. Bambi világa rémületes káosszá változik, ijedtében egyszerre háromfelé ugrik! Tamás ráborítja másik tenyerét is és kivonulnak. Még hallom, ahogy Bambi távoztában felháborodottan motyog.

Mire a férjemhez érnek megnyugszik.

Megnézik egymást.

Szemük sem rebben.

Aztán párom határozottan közli Bambival: – Búú!

Döbbent csend. A malac meredten bámul. „Most mi van?”

Fiam látva a fejleményeket inkább visszateszi a helyére. Bambi nem emel kifogást, rögtön a mamájához bújik.

Úgy dönt, ideje egy kis megnyugtató szopcsizásnak.

Világot látni? Áááá, ugyan!

Talán majd holnap.

Talán.

 

Legutóbbi módosítás: 2008.10.07. @ 18:43 :: Kovács Lilla Katalin
Szerző Kovács Lilla Katalin 52 Írás
"Hiszem, hogy a képzelet erősebb a tudásnál, hogy a mítosz igazabb a történelemnél, hogy az álmok hatalmasabbak a tényeknél, hogy a remény mindig győzedelmeskedik a tapasztalat felett, hogy a nevetés az egyetlen gyógyír a bánatra. És hiszem, hogy a szeretet erősebb a halálnál."