Bátai Tibor : vissza ← • → játszás

 

                      rewind  &  play újra meg újra  /  összefüggé-                 nyelved  / nehogy  mérgezett  szavakra  nyíljon

                 seket oldasz és kötsz  /  átforrasztod a hibás                  a szád  /  el  nem  csókolt  csókokat  csókolsz /

               áramköröket  /  (a katódcsövekkel nincs mit                  szorgalmasan  gyomlálsz /  s  ha  kell  kortyon-

           kezdened)  /  retusálsz  elvétett  irányokat  /                 ként  hordasz vizet a  távoli kútról  /  hogy  csí-

        pótolod  jóvátehetetlen mulasztásaid  /  első                 rázzanak végre ki nem hajtott reményeid  / ám

           ütéssel  hárítasz  megtorlatlan és ma is  szé-                 csak  felülírás   nélkül   élheted  újra  a   kibogo-

               gyellt pofonokat  /  kézrátétellel gyógyítod a                  zottan   is  ködbe veszőt  /  rewind  &  play még  

                  szándékkal vagy  óvatlanul  ütött  sebeket  /                  utoljára   /  mielőtt  megint  jövőd  jelenére  éb-

                      hallgatásokat törsz  és  időben harapod el  a                  redsz  /  és  rutinszerűen   felvételre   kapcsolsz

 

                             _________________________________________________________________________________

 

                             Visszajátszás címmel publikált szövegem (http://www.7torony.hu/content.php?c=31354) átirata 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2017.02.28. @ 12:53 :: Bátai Tibor
Szerző Bátai Tibor 369 Írás
1969-ben, még gimnazistaként vetettem papírra az első szét nem tépett versszerű sorokat, és 1974-ben Vasy Gézának köszönhetően már megjelenés előtt álltam egy folyóirat irodalmi mellékletében. A szerkesztőségi cenzor azonban több írásomat kifejezetten rendszerellenesnek minősítette, így „letiltottak”. Ez annyira megviselt, hogy ’88/89-ig gyakorlatilag egy árva sort sem írtam. Akkor azonban kiderült, hogy mégsem sikerült kigyógyulnom az írásból. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Eddig két nyomtatott kötetem jelent meg, az első 1996-ban, az Auktornál, Égtájak merőlegesén, a második 1998-ban, a Codex Printnél, A gyújtópont tökélye címmel. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Az internetes irodalmi oldalak közül rendszeresen publikálok az ARTpresszóban, az alkoTÓházban, a Dokkon, a Héttoronyban, a Lenolaj kulturális online műhelyben, A Hetedik online irodalmi és kulturális folyóiratban, a Holdkatlanban és a 2018-ban Litera-Túra címmel elindult online művészeti folyóiratban. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ 2012 novemberében Stációk, valamint Palackposta címmel, Pethes Mária, illetve Szokolay Zoltán előszavával két elektronikus kötetem látott napvilágot az E-book Könyvház és Kiadó gondozásában. Platónról, több ülésben című versciklusom néhány darabja megjelent a Stádium folyóirat 2013. évi számaiban. A Búvópatak 2016. júniusi és júliusi számaiban szintén megjelent két írásom. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ ∙A Héttorony szerkesztőségének döntése alapján líra kategóriában 2014-ben elnyertem az internetes irodalmi magazint alapító Verő Lászlóról elnevezett, évente kiosztott díjat. 2018 áprilisában átvehettem az A Hetedik szerkesztőségének elismerő oklevelét a 2018. évi József Attila Vers-Dal Fesztiválra küldött verseim kiemelkedő színvonaláért. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Az elmúlt években több mint húsz versem került fel szerb fordításban is a Szabadkán élő Fehér Illés Ezüst híd – Srebrni most címmel működtetett kétnyelvű műfordítói blogjára.