Kovács Lilla Katalin : Évike virágai

*

Annyit tudtunk róla, hogy a neve Évike és három éves. 

Az első szál virágot férjemtől kapta. 

A fiúk imádták ezeket az évente ismétlődő kirándulásokat. 

A Nagy hét éves volt, a Kicsi öt. 

A világ csupa megismerésre váró csodából állt. Élvezettel bújkáltak a magas fűben, a fák és virágok között. Szaladgáltak, vadvirágot szedtek, különleges ágakat gyüjtöttek. 

Következő ősszel s aztán minden évben, már otthon elkészítettük Évike csokrát. Utoljára egy télen mentünk. Lábunk alatt ropogott az érintetlen hó, mögöttünk a fiúk a surrogó szánkón szorították a fenyőágakat. Csend volt, emberek sehol, a fákról porhavat szórtak a meg-megrebbenő ágak. 

Aztán az évek múlásával útjaink másfelé vezettek. 

Tíz éve is elmúlt már, hogy nem gondoltam Évikére. Elfelejtettem.  

Ezen a nyáron egy derűs csillagfényes estén a kertben üldögéltem. Milyen illat, szín, hangulat idézhette emlékeim közé? Nem tudom. Kérdeztem a fiúkat. Már nem emlékeznek rá, a kirándulásokra is alig. 

Sokszor eszembe jut azóta. Látszódik-e még a gazzal benőtt, koszorút sosem látott sirhalom?  

Áll-e a kis kopár fejfa s rajta a felirat kibetűzhető-e még?  

Évike. Élt három évet. 

Járnak még emberek a bezárt temetőben?  

Évike! Visz-e neked valaki virágot? 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2008.10.04. @ 09:00 :: Kovács Lilla Katalin
Szerző Kovács Lilla Katalin 52 Írás
"Hiszem, hogy a képzelet erősebb a tudásnál, hogy a mítosz igazabb a történelemnél, hogy az álmok hatalmasabbak a tényeknél, hogy a remény mindig győzedelmeskedik a tapasztalat felett, hogy a nevetés az egyetlen gyógyír a bánatra. És hiszem, hogy a szeretet erősebb a halálnál."