Kozák Mari : Anyám hitte…

 

Anyám hitte a jót,
este, ha térdre rogyott,
olvasóján a szemek
egymáshoz bújva, csókkal
köszöntötték a fáradt kezet,
tudták soha nem vétkezett,
hát áldást osztva
hallgatták csendes szavát
és Istent kérték,
vigyázza a jó anyát.

Anyám hitte a szépet,
vasárnapi ruháján
hófehér csipkegallér díszelgett,
inge gombjai közt
tavaszok illata ölelte
a tegnapok keservét,
fekete szoknyát vett és lapos cipőt
húzott fájós lábára,
sosem panaszkodott,
esténként Istenhez imádkozott.

Anyám hitte a mesét,
ha körül ülte hét unokája
tündét hímzett szava,
óriások hordták fáját,
törpök őrizték kályha parazsát,
patak csörgedezett ablak alatt,
s dala betöltötte a szobát,
hét unoka ámulva
hallgatta anyám szavát.

Anyám tudta a titkot,
fehér haján, fekete kendő alá
rejtett nyolcvannégy évet,
ujjai a perceket morzsolták
ajkáról gyöngy pergett…
anyám sosem akarta feledni
a nehéz éveket.

Legutóbbi módosítás: 2016.02.15. @ 19:34 :: Kozák Mari
Szerző Kozák Mari 117 Írás
Kozák Mari vagyok, tanító. Ma már csak olyan öreg tanító. Az évek elteltek és nyugdíjba vonultam. Egy kis városban élek, közel a megyeszékhelyhez, Debrecenhez. A városom, ahol éltem és tanítottam, és ahol ma is élek, Biharkeresztes. Három gyermekem van, két lány és egy fiú. Valójában, már felnőttek és ketten a maguk útján járnak, csak a fiam van még a közelemben, Ő még egyetemista. Már fiatal koromban is nagyon szerettem olvasni, és persze írogatni is. Korai próbálkozások voltak, de hittem, hogy szép és jó, amit teszek. Fiatalon kezdtem el tanítani, a gyermekek szeretete benne volt a génjeimben, hiszen ezt tanultam anyámtól is, aki óvott és védett minket mindentől. Az évek során, hivatásommá vált a munkám, örültem, minden kis sikernek, ami a gyerekekkel összeköthetett. Nekem a tanítás mindig örömet szerzett, soha nem volt teher és nyűg. Azt hiszem, igazi falusi tanító voltam. Vagy tíz évvel ezelőtt, becsempésztem az olvasás órákra a saját meséimet és gyermekeknek szóló verseimet, és boldogan tapasztaltam, hogy szeretik kis tanítványaim. Egyre többet és többször írtam nekik, hálás hallgatóim lettek, és nagyon közel kerültek szívemhez. Aztán később már más versek akartak kikérezkedni, onnan legbelülről és én engedtem is, hogy jöjjenek. Azóta, ha valamit látok, vagy érzek, ha bánt az élet vagy éppen örülök valaminek, ha tehetem, leírom érzéseimet. Szeretem a szépet és a szépséget, a szívnek és a szívhez szólót. Talán a verseim is a szépséget juttatják el az emberekhez.