H.Pulai Éva : Bárányi László Ildikó: SZÖVETSÉGBEN A HALÁL ELLEN

Megjelent Bárányi László Ildikó regénye: SZÖVETSÉGBEN A HALÁL ELLEN

 

 

 

 

Mozaikokból mesterien kirakott, kibontakozó fájdalmas vallomás, meghatóan szép történet az erdélyi orvos házaspár tragédiától sem mentes sorsa. Életről, halálról, családról, szerelemről, hivatásról, hétköznapokról és ünnepekről szól Bárányi László Ildikó regénye, arról a szövetségről, amit az anya és orvos köt az élettel, a halál ellen.

„… Köszönöm minden olvasónak, aki végigkísér a huszadik század utolsó kétharmadán – és hajlandó szövetkezni velem egy eleve veszett harcban, ha nem is a Halál ellen – legalább egy kicsit az Életért.” – Írja előszavában, és később így vall vívódásairól az író:

… Mertem nem hazudni, nem hallgatni – a természet rendjébe avatkozni – mertem a halállal ujjat húzni! Szerettem, mintha szeretnének – nevettem, mikor sírni kéne. Mertem gyermeket szülni ERRE a világra! – neveltem emberségre és munkára. Hittem az akaratban és tudásban – és igen – hittem az emberi jóságban! Bíztam a fennmaradásban! Mertem büszke lenni, hogy van, ki helyembe álljon, nálamnál mindent jobban csináljon!…

Míg egy szép nap kiderült – nem függ tőlem semmi!

Merek, vagy nem? – hiszek, vagy sem? – a Sorsot nem érdekli!

Csak addig nehéz, míg végleg leszámolok az életemmel, míg rájövök, hogy sem gyávaságom, sem merszem nem ronthatta így el!

Attól kezdve, száraz szemmel is lehet olyant játszani, hogy: – adós – fizetek, mert éltem!”

 

Szeretettel ajánlom minden kedves olvasónak.

Pápay Aranka

 

 

A regény írója így vall a kötet hátoldalán:

 

 

Születésünk pillanatában halálra ítéltettünk mindahányan. S e két végpont között megtett bolyongásunk, határozott, céltudatos nekirugaszkodásaink és megalkuvó kitérőink összege az, amit fennkölt megfogalmazásban nagybetűs Életnek szokás nevezni. ezért marad örök a téma. Lehet-e, szükséges-e és nem botorság-e felvenni

a harcot az eleve elrendeltetettel? Az egyén fizikai megsemmisülése azonos-e az Élet vereségével? Életbiztosítás-e a Feltámadás? Mit segít rajtunk a hit vagy hitetlenség? Miért élünk egyáltalán? Miként békél meg önnön tehetetlenségével az, aki ifjonta azt képzelte, hogy méltó ellenfele lehet a  legnagyobb ellenségének, a Halálnak, és késői önvizsgálata során döbben rá, hogy az imádságig magasztalt Életeszmény ellen önmaga hányszor és mekkorát vétett…

Erre keresem a választ ebben a könyvben.

De vigyázz Halál! Az idő nekem dolgozik! Nekünk, halandóknak.

 

 

 

Eljöhet az a kor – sok millió év múlva -, mikor az elmúlás pillanatában mi röhögünk a szemed közé. Mert pontosan tudni fogjuk a helyet, ahol, a formát, ahogyan es a napot, amikor újra elkezdjük a harcot ellened. Győzni még akkor sem győzhetsz, ha pont olyan végtelen vagy, mint az anyag, az energia: az Élet!

 

 

 

A regényt 2011 július 10-én, Vasárnap délben 14 órakor bemutatják a Csattogóvölgyben, Verőcén, a Litea könyvsátorban. Mandics György író, a könyv szerkesztője ismerteti a kötetet.

 

 

 

Bárányi László Ildikó:

SZÖVETSÉGBEN A HALÁL ELLEN

regény

218 oldal

 

 

 

Megrendelhető az alábbi levélcímen: ibaranyister@gmail.com

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2019.09.11. @ 06:39 :: H.Pulai Éva
Szerző H.Pulai Éva 1146 Írás
A H. a nevem előtt, csak egy megkülönböztető jel, hogy ne keveredjenek össze a hírösszeállítások a firkáimmal. *Pulai Éva