Kovács Lilla Katalin : Apróságok

Laura *

 

 

A kicsi lányt másfél évvel ezelőtt érte a baleset. Vendégeket vártak, kevés volt a hely az asztalon, a megfőtt húslevest a konyha kövére tették. A két éves kislány megbotlott és belezuhant. Testének csaknem 50 százaléka sérült. Szép kis arcának egyik fele, a mellkasa, mindkét karja tele van borzalmas hegekkel. Szeptember óta jár a csoportomba. A gyerekek már észre sem veszik, hogy nem olyan, mint ők. Édesanyja mindent elkövet érte, pedig ez nem könnyű az ő anyagi helyzetükben. Lauráék a cigánysoron laknak.

A hatalmas trauma ellenére, vagy talán éppen ezért barátságos, mosolygós, ölelős, odabújós kislány lett.

A melengető, vidám napsütésben az udvaron játszottunk a gyerekekkel, amikor odajött hozzám és felnézett rám.

– Lehetek az anyukád? – kérdezte komoly arccal.

– Azt szeretnéd, hogy én legyek a kislányod? – kérdeztem vissza.

– Igen – válaszolta határozottan.

– Jó – feleltem én – legyél az anyukám.

– Akkor menjünk – mondta.

– Hova megyünk, Anya? – kérdeztem.

Mire ő olyan végtelenül gyengéd hangon válaszolt, amelyet soha nem fogok elfelejteni:

– Gyere drágaságom, elviszlek hintázni, és veszek neked fagylaltot!

Komoly arccal felém nyújtotta a kezét, én elérzékenyülve megfogtam.

És a virágaikat bontogató gesztenyefák lombja alatt, egymás kezét fogva elballagtunk hintázni, fagylaltot enni.

Én és az anyukám.

 

Legutóbbi módosítás: 2011.05.13. @ 16:36 :: Kovács Lilla Katalin
Szerző Kovács Lilla Katalin 52 Írás
"Hiszem, hogy a képzelet erősebb a tudásnál, hogy a mítosz igazabb a történelemnél, hogy az álmok hatalmasabbak a tényeknél, hogy a remény mindig győzedelmeskedik a tapasztalat felett, hogy a nevetés az egyetlen gyógyír a bánatra. És hiszem, hogy a szeretet erősebb a halálnál."