S. Szabó István : A telefonmegmondó

Csak egy jelenet *

 

 

Lakás, férfi lép be az ajtón, mérgelődik, közben kefével tisztogatja a ruháját..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  férfi idegesen kapja fel a telefont, tárcsáz. Kihangosítja a készüléket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A férfi egyik kezével befogja a telefont, tanácstalanul néz a feleségére.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A férfi lassan kinyomja a telefont. Csendesen az asztalra teszi.

Férfi:

Szerbusz fiacskám! Most nézd meg hogy nézek ki! Tiszta, egy merő mocsok vagyok!

 

Asszony:

Látom! És? Most mit hisztizel, hisz minden nap így nézel ki!

 

Férfi:

Ez nem igaz! Csak azóta, mióta felújítják az utcánkat! Pedig azt mondták….

 

Asszony:

Hogy két hónap alatt végeznek vele! Tudom fiacskám, tudom! Mit tudsz csinálni?

 

Férfi:

Ennek már hat hónapja!

 

Asszony:

Hét!

 

Férfi:

És én hét hónapja úgy jövök haza, minden áldott nap, mint a disznó!

 

Asszony:

El?tte is, de ezt hagyjuk!

 

Férfi:

Hát tehetek én arról, hogy esek-kelek a földtúrásokon! De csak kerüljön a szemem elé a Béci, na csak kerüljön! Majd megmondom én neki….

 

Asszony:

Hívd föl, azt mond meg neki! Tessék, olvass be neki! Ha ettől jobb lesz neked!

 

Férfi:

Mégis csak ő a polgármester! Jogom van tudni, hogy miért nem tudja betartani, nem igaz!

Asszony:

Mit miért nem tud betartani?

 

Férfi:

Hagyjuk! Most felhívom és megmondom neki!

 

Asszony:

Nem is tehet róla a Béci! Bezzeg a képviselők….

 

Férfi:

Nekik is beolvasok! Ma mindenkinek beolvasok!

 

Géphang:

Ön kedves ügyfelünk a város polgármesteri hivatalát hívta! Készüléke billentyűinek megnyomásával a következő lehetőségek közül választhat. Polgármester és családjának szidása, egyes gomb! Jegyző anyázása, kettes gomb! Képviselő testület együttes anyázása, és név szerinti becsmérlése, hármas gomb. Ha ön olyan jellemtelen, gerinctelen suttyó, hogy csak a portásnak meri megmondani a véleményét, négyes gomb! Ha még a portáshoz sem mer hozzászólni, mert önnél szemlátomást erősebb fizikumú, akkor arra kérjük, hogy beszéljen Erzsikével, a takarítónővel. ő a négyes gomb megnyomásával érhet? el. Minden egyéb esetben várjon a kezel? jelentkezésére, aki pillanatnyilag szabadságát tölti.    

 

Férfi:

Most mit csináljak?

 

Asszony:

Négyes gomb.

 

Idősebb nő hangja a készülékből:

Mielőtt elkezdene aranyoskám panaszkodni, ezt hallgassa meg! Az uram, az a piszok disznó, tegnap este részegen jött haza, oszt megint összevert! Julcsi a lányom, két éve nem beszél velem, a fiam négy éve van börtönben. Tavaly meghalt a testvérem és a keresztanyám! Tudja maga mennyibe kerül egy év alatt két temetés? Millióba! Oszt miből? És akkor még nem be…..

 

 

Férfi:

Szegény asszony! Mennyi baja van! Na most azt gondold el anyukám, mit mondott volna a Béci!

 

Asszony:

Vagy az a sok képvisel?!

 

Legutóbbi módosítás: 2011.04.12. @ 15:27 :: S. Szabó István
Szerző S. Szabó István 185 Írás
Irodalmi oldalam címe:www.pipafust.gportal.hu honlapom címe: www.sneider.5mp.eu vívóegyletem honlapja: www.kdvse.gportal.hu ha feltétlenül dumálni akarsz velem: 06/20 319-1045