Schődl Gábor : Mit tehetünk?

A kép csak illusztráció

 

avagy a betörőnek vannak jogai… 

A neten lógok, közben a háttérben hallgatom a tévét. Lehessen fegyvert tartani, vagy ne lehessen, erről szól a riport. 

Egy család nyilatkozik, hogy ők szívesen tartanának, mert egy hónap alatt háromszor látogatták meg őket — éjszaka — betörők. 

A hölgy elmondta, mi van, ha a rabló úrnál rúgóskés, pisztoly vagy egyéb gyilok található. Ők mivel védekezhetnek, álmukból felriadva?

Ők úgy gondolták, naivan, bármivel! Ez azonban súlyos tévedés. Mérlegelni kell, hogy a védekezés arányos é a támadással! Még akkor is, ha a szemét behatoló úr, aki eleve készült a tettére, ő van lépéselőnyben, és adott esetben kis géppisztolyát szorongatva támad ránk! 

Nem azért, hogy legyilkolásszon bennünket, hanem, hogy megvédje magát az ágyból kiugró, felháborodott, megrémült tulajdonossal szemben. 

Meg kell értenünk őt, hiszen a törvény(?) valójában mellette áll. 

Úgy szeretném látni a törvényalkotókat hasonló szituációban. De ez sem áll meg, hiszen ők, amennyiben akarnak, kaphatnak fegyvertartási engedélyt! Ők szegezhetnek stukkert a rájuk támadóra. Én úgy gondolom, hogy az önvédelmi lövéseik leadása után nagyobb eséllyel dumálnák ki magukat a bíróságon, mint egy szürke állampolgár. 

Tudni kell, hogy mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek! 

Még a demokráciában is! 

Ezért azt tudom ajánlani a kedves sértetteknek, ha véletlenül felébrednének a betörők matatására, tettessék, hogy alszanak. Ha mégsem, akkor próbálják meggyőzni az urakat, hogy támadásuk aránytalan az ő védekezésükhöz képest. Ez azért látszik célravezetőnek, mert a törvénytisztelő banditák nagy valószínűséggel elgondolkodnának ezen, és egy bocsánatkéréssel, esetleg kézcsókkal, elbúcsúznának. 

Vallásos behatolóknak próbáljunk idézni a Biblia idevágó részeiből. Szerintem ez hasonló hatást fog kiváltani. 

Végkövetkeztetés: Számos, hatékony eszköz áll a rendelkezésünkre a védekezésünket illetően! 

Nem kell rögtön, pitty-putty, sitty-sutty viszalövöldözni. 

Elvégre Madách — anno — megmondta a frankót: Ember küzdj, és bízva bízzál… 

A támadással arányos mértékben…

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2009.09.08. @ 10:19 :: Schődl Gábor
Szerző Schődl Gábor 55 Írás
Epipapi vagyok, aki próbál humorizálni.... Skype-schodl2941 Csak szépen, sorjában hívjatok....