H.Pulai Éva : Pornó az író hagyatékából

Megjelent Csalog Zsolt eddig ismeretlen regénye, a Krisztina. A családtagokon és közeli barátokon kívül senki sem tudta, hogy az 1997-ben elhunyt író, újságíró, szociológus és szociográfus írt egy pornográf regényt.

 

A kéziratot utolsó felesége ?rizte, aki eldöntötte, hogy a többi örökös tiltakozása ellenére kiadja a könyvet. A könyv kiadása erkölcsi és szakmai dilemmák sorát veti fel. Csak kétféle fogadtatás képzelhet? el: az elhallgatás vagy a botrány. Minek szépítgetni: a Krisztina durva, szado-mazochista jelenetekkel zsúfolt tömény pornográfia. Csak helyenként, f?képpen a vége felé csillan fel valami, amit az irodalmárok akár eszmei mondanivalónak is nevezhetnek – olvasható a lapban. 

Több vagy kevesebb határozottsággal, de Csalog mindhárom gyereke ellenezte a Krisztina kiadását. Kegyeletsért?nek és apjuk emlékéhez méltatlannak tartják a regényt. Egyrészt azzal érvelnek, hogy apjuk nem a saját nevén, hanem n?i álnéven akarta megjelentetni a könyvet. Másrészt meggy?z?désük szerint Csalog Zsolt maga sem „írói munkássága ” részének, pusztán pénzkereseti forrásnak tekintette a könyvet.

Csalog Zsolt (író, szociológus, szociográfus, muzeológus, etnográfus, történész, régész, publicista; 1956-os forradalmár; a demokratikus ellenzék tagja, a Szabad Demokraták Szövetségének egyik megalapítója, a Raoul Wallenberg Egyesület elnöke; Csalog József régész fia, Csalog Gábor zongoram?vész apja; els? felesége Pócs Éva néprajzkutató) 1935-1997.

A Mozgó Világ Aszú-díja; A Mikes Kelemen Kör Díja [Hollandia] 1986; Az Év Könyve Jutalom 1989; IRAT-nívódíj 1989; A M?vészeti Alap Irodalmi Díja 1990; Déry Tibor-jutalom 1991; JA-díj 1992; Nagy Imre-emlékplakett 1993; Pulitzer-emlékdíj 1995; Tolerancia-díj 1996; Pro Humanitate et Libertate 1996; A Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztje 1997.

M.: Tavaszra minden rendben lesz, elb., 1971; Kilenc cigány, szociográfia, 1976; Temet? ?sszel, elb., 1977; Parasztregény, dokumentumr., 1978; A tengert akartam látni, szociográfia, 1981; Cigányon nem fog az átok, r., 1988; „A, D-E-Fisz-G, A, D, D”, irodalmi levelek, KölnÃ?â??Bp., 1989; Börtön volt a hazám. Hosszú István beszél, Bp.Ã?â??New York, 1989; M. Lajos 42 éves, dokumentumr., 1989; Fel a kezekkel!, szociográfia, 1989; Egy téglát én is letettem, portrék, 1989; Doku Ã?â??56. Öt portré a forradalomból, 1990; Falak és falromok, vál. esszék és irodalmi publicisztika, Pécs, 1994.

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2019.09.11. @ 06:31 :: H.Pulai Éva
Szerző H.Pulai Éva 1146 Írás
A H. a nevem előtt, csak egy megkülönböztető jel, hogy ne keveredjenek össze a hírösszeállítások a firkáimmal. *Pulai Éva