Standovár Ágota : ki ez a nő

 

bujkálok magam
magamban senki
nem találhat rám
nem engedem még
én sem tudom ki
rejtőzik a korpuszban
mit láthat hát más
ha előtte áll a nő
kívülről figyel
idősödő azt hiszed
nem törődik semmivel
kócos haj táguló pupillák
nem érted érzed csak
a sötét bogár csáprágója
nyomtalanul felzabál
belülről kezdi el érzed
ahogy rág lassan fogyaszt
ritmusra tép csattog felold
kín és csupa ragacs oldódik
a szív a máj mi marad
ballaszt távoznia kell
ki ez a nő belőled él
szimbiózisa taszít
köpsz rá mégis
felemel

 

2006. november

Legutóbbi módosítás: 2019.09.11. @ 06:45 :: Adminguru
Szerző Standovár Ágota 24 Írás
Pécsett születtem, egy ősi hagyományt felrúgó házaspár egyetlen gyermekeként. Szüleim anyai nagyanyám homlokráncolgatását figyelmen kívül hagyva házasodtak össze. Apai ágon délszláv vér csörgedezik ereimben, édesanyám felvidéki kisnemesi család sarja. Amikor etnikai hovatartozásomat firtató kérdéseket tesznek fel, büszkén vállalom rackaságom. Vallom, arról szól az életünk, hogy ledöntögessük azokat a korlátokat, amiket magunk köré építettünk, építettek, természetesen mindezt okosan, hogy elkerülhessük az anarchiát. 2006-ban, autóbalesetem után kezdtem el írogatni. Eleinte a haiku kötött formáját használtam fel pillanatfelvételeimhez. Elsőszülötteimmel megnyertem a Japánkert pályázatot. Néhány korai munkámat beválogatták a Szintézisben 2006. Antológiába. Irodalmi lapban még nem publikáltam. Amire a legbüszkébb vagyok, hogy szülővárosomban Kavicsok című versem júniusban plakátra kerülhet, egyike lett a 100 kiválasztottnak a VersMegálló Pályázaton. Céljaim pimaszak. Bár több helyütt Àžfiatal költőÀ?-ként aposztrofálnak, ami egyrészt nagyon hízelgő több mint negyven évemnek, rövid idő alatt szeretném levetkőzni ezt a koromhoz kissé pejoratív jelzőt.