Standovár Ágota : Környezetismeret óra helyett

Reggel beírtuk az üzen? füzetbe,
hogy elmarad az anyák napja.
Gitta néni virágot tett az
els? padra és az osztályképet.
Gyertyát gyújtottunk. Sírtam.
Ebéd után Jutka jött értem.
Amikor befordultunk a sarkon,
megláttam Bongót. Épp úgy ugatott,
mint mindig, a farkát is csóválta,
ma mégsem szaladtam el?re.
Ha én lennék a tesóm, soha
nem engedném meg, hogy
felvigyenek az angyalok az égbe.

 

2007. május

Legutóbbi módosítás: 2019.09.11. @ 06:45 :: Standovár Ágota
Szerző Standovár Ágota 24 Írás
Pécsett születtem, egy ősi hagyományt felrúgó házaspár egyetlen gyermekeként. Szüleim anyai nagyanyám homlokráncolgatását figyelmen kívül hagyva házasodtak össze. Apai ágon délszláv vér csörgedezik ereimben, édesanyám felvidéki kisnemesi család sarja. Amikor etnikai hovatartozásomat firtató kérdéseket tesznek fel, büszkén vállalom rackaságom. Vallom, arról szól az életünk, hogy ledöntögessük azokat a korlátokat, amiket magunk köré építettünk, építettek, természetesen mindezt okosan, hogy elkerülhessük az anarchiát. 2006-ban, autóbalesetem után kezdtem el írogatni. Eleinte a haiku kötött formáját használtam fel pillanatfelvételeimhez. Elsőszülötteimmel megnyertem a Japánkert pályázatot. Néhány korai munkámat beválogatták a Szintézisben 2006. Antológiába. Irodalmi lapban még nem publikáltam. Amire a legbüszkébb vagyok, hogy szülővárosomban Kavicsok című versem júniusban plakátra kerülhet, egyike lett a 100 kiválasztottnak a VersMegálló Pályázaton. Céljaim pimaszak. Bár több helyütt Àžfiatal költőÀ?-ként aposztrofálnak, ami egyrészt nagyon hízelgő több mint negyven évemnek, rövid idő alatt szeretném levetkőzni ezt a koromhoz kissé pejoratív jelzőt.