Kovács Beáta : Ketten reggel

Másképp éljük életeink. Kinek ez fontos, kinek az.

Csabi bácsi némán támasztotta a pultot.
Ma ? volt a soros, így reggel hatkor jött is nyitni a kocsmát.
Sanyi persze már ott várta az ajtóban. Szokás szerint.
Hétig nem is szokott jönni más, csak a Sanyi. A maga három deci vöröséért.
Félliteres pohárban persze. Reggel még remeg az ember keze, az els? kortyok el?tt.
Így szoktak ?k lenni reggel kettecskén. Sanyi a bor fölött mélázgat, Csabi bácsi a gondjaiba merül.
Most, hogy Ica néni meghalt, már túl nagy a ház, kettejüknek, Bea lányával.
El kellene adni, mert a rezsi is rengeteg, de ugyan ki venné meg azt az öreg házat?
Le is van robbanva.
Jó lenne igénybe venni azt a költözési hitelt amit a tv reklámoz.
Hisz az a kis ház b?ven elég lenne kettejüknek, amit a Feri árul a Majorban.
Közel is van. És a másikat két évük lenne eladni.
Csak az értékbecslési díj ne volna, meg a havi részlet. Az ember azért akar felvenni hitelt, mert nincs pénze, de akkor meg honnan fizesse a havi részleteket? Ráadásul ott a kamat is.
Ma neki kéne ülni és átszámolni az egészet. Hátha van megoldás…
– Kérhetek még egyet Csabi bácsi?
– Persze, hozd ide a poharadat. Ma hova mégy dolgozni?
– Béla jön értem majd ide tízre. Azt hiszem füvet kellesz nyírni.
– És holnap?
– Nincs még semmi. Csabi bácsi vihetnék két litert? Estére hozom az árát.
– Estére itt legyen a pénz, nem mint a múltkor!
– Itt lesz Csabi bácsi. Nap végén a Béla úr kifizet és hozom.
– Rendben vihetsz.
Sanyi visszaült a helyére és megkönnyebbülten sóhajtott. A mai boradagja is megoldódott. Pedig ideges volt reggel nagyon miatta. Még szerencse, hogy Csabi bácsi dolgozik ma. Neki aranyból van a szíve.
Milyen szép is lesz ez a nap!
Hálásan vigyorgott Csabi bácsira, de az most nem figyelt rá. Tollal , papírral és számológéppel a kezében, újra gondolataiba merült.

 

Legutóbbi módosítás: 2019.09.10. @ 12:47 :: Kovács Beáta
Szerző Kovács Beáta 3 Írás
Nagyon szeretek olvasni és írogatni. Biztos vagyok benne, hogy itt rengeteg olyan személy és írás van, akiktől és amikből tanulhatok.Előre is köszönöm.