Petz György : Részben történelmi beszédgyakorlatok

 

Részben történelmi beszédgyakorlatok

 

– Az élet attól szép,

hogy valójában mindig kezd?k vagyunk benne.

 

– Aki él, attól minden kitelik.

Aki halott, attól még az sem.

 

Ne sajnáld magadtól az életet!  Neki se legyen jobb…

 

– Ne görcsölj, úgyis mindent elrontasz.

Inkább élvezd!

 

– Most kéne átélned azt, aminek nem tudtad jelentését

akkor, amikor csak megtörtént veled.

 

– Minél pontosabb vagy,

annál kevésbé van szó rólad.

 

– Élvezni lehet a világot,

de kibírni képtelenség.

 

– A nagy példaképek bátorságot ébresztenek

bennünk – önmagunk iránt.

 

Betegségeidhez mindig te állsz a legközelebb.

 

– Nem hiszek a Sors kezében.

Elég, ha lába van, hogy seggbe rúgjon.

 

– A vécéhez hasonlít a Sors.

A különbség csak az, hogy erre azt keni az ember, amit nem tud megemészteni.

 

– Én leszarom a történelmet! – és ez kölcsönös.

 

– El?z? korszakunkat visszavágyni – tudatlanságra vall, vagy rossz memóriára.

 

– Ha a törvényt hozó magára is érvényesnek tartja a törvényt – elítélik saját addigi beosztottja.

 

– A kivégzés az a különös meccs, ahol a döntetlen a legritkább eredmény.

 

– Milyen világ az, ahol a politikusokat szobatisztának,

s?t szalonképesnek tartjuk pusztán azért, mert nem csinálnak be?

 

– Alliteráció:

A favágó fejszéjét a fájánál fogja.

A rohadt kollaboráns!

 

Legutóbbi módosítás: 2008.12.27. @ 11:00 :: Petz György
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.