Braun Krisztina : Anyu

Híg a talaj, lábamra gyökerek tekerednek.

A homályban egy alak lassanként testet ölt.

Egy látomás? De hogy higgyek szememnek?

Hisz’ egy lángoló pokol lelkedről mindent lesöpört.


Én csak vártam a másik oldalon könnyezve,

Míg lelked  boldogan röpült a végtelennek!

Én összetörve, s Te a szabadságod ünnepelve,

Fehér porcelán lett új otthona porhüvelyednek.


Szinte gyermek voltál  mikor anya lettél,

Elhagytad vén szülőd Te is, s új életedben

Mostál gatyát, gürcöltél, gyereket neveltél.

Nem volt akivel osztozhatnál a teherben.


Vártad a férjed míg béna anyját mostad,

Álmaid kergetted majd élve eltemetted.

Végül csak némán az igáid  tapostad,

És hátadon egyre csak nőtt a kereszted.


Mosoly volt belőled a legtöbb amit kaptam,

Ez volt a gyógyír lázra, fájdalomra.

Mosolyod volt a biztos a bizonytalanban

A napsugár a felhősebb napokra.


Ötvenhét év, ennyi volt az élettel a harcod,

Oly rövidke dallam a nagy szimfóniában.

Még nézném tovább, de elhalványul arcod,

Elúszik  lassan az emlék óceánban.


Legutóbbi módosítás: 2017.05.16. @ 07:37 :: Braun Krisztina
Szerző Braun Krisztina 25 Írás

Gyerekkorom óta hol verseket, hol novellákat vagy regényeket írok. A toll illetve már a virtuális toll és papír az én kötőtűm a rágógumim. 55 éves vagyok, három szép nagylány anyukája. Tizenkét éve nem Magyarországon, hanem egy angol, tengerparti kisvárosban élek a családommal. Idős emberekkel foglalkozom, olyanokkal, akiknek már közel az eltávozás ideje. Tőlük tanultam meg angolul. A velük való beszélgetések feltöltenek, bölcsességük vagy gyermeki hozzáállásuk a világhoz inspirál, s amikor időm engedi, írok. 2O17-ben, a Magyar Irodalmi Ház pályázatának köszönhetően megjelent "A mandarin" c. írásom az Ezerszín c. irodalmi novella válogatásban. 2O18-ban a LiteraTúra c. irodalmi magazin által kiadott "Szavakból kazlat" c. irodalmi válogatásban is szerepelt a "Harmadik emelet négy" c. novellám, valamint 2O18-ban a Trívium Egyesület által kiadott 1OO mini történet c. novellás kötetben az "Áthajolt a korláton és..." c. novellám. A MIR (Magyar Irodalmi Rovat) online oldalán rendszeresen jelennek meg írásaim. A Facebook-on kezelt, valamint a Blogger oldalán "Amikor én még..." c. oldalaimon folyamatosan osztom meg novelláim, verseim. Saját könyvem csak magánkiadásban jelent meg  Tania címmel. Ugyancsak saját magam terjesztem a Sorscsapda című és az Olenka című könyveim. Havi rendszerességgel osztom meg írásaim az Ausztráliában terjesztett "Kultúra" c. magazinban. A Magyar Irodalmi Rovat online magazinba havonta publikálom az első közléses novelláim.