dr Bige Szabolcs- : Érdemes, avagy sem

Fizesd ki az italodat *

 

  

1,

 

Fizesd ki az italodat

 

 

Mégsem kellett volna bemenni abba a bárba.

     De annyira kiszáradtnak éreztem a lelkem az egész napos sziszifuszi tárgyalások után, hogy úgy éreztem, egy pohárka fehér kubai rum helyrehozna.

     Kellemes félhomály fogadott, és ahogy a bárpulthoz közeledtem, megláttam

     Ott ült a magas széken. A szemei úgy csillogtak, mint a gyémánt.

     Lehuppantam a mellette levő üres székre, miközben a régi sláger járt az eszemben: „ne nézzen így rám, a gyönyörű szemével…”, de csak annyit szóltam:

     — Te itt?

     — Még, hogy én? De te mit keresel itt ilyenkor?

     — Menekülök.

     — Honnan? Hova?

     — Magam el?l és te előled.

     Megütközve nézett rám.

     — Neked mi a bajod? Én jól érzem magam, ha mellettem vagy…

     — Látod, én nem. Felzaklat a látásod, a szemed, a hajad, az illatod.

     — És az baj?

     Nem ért ez a lány semmit. Tudhatná, hogy le vagyok kötve. Van barátnőm, és nem akarok gubancot.

     — Most mit bámulod a poharadat! Azt kérdeztem, baj?

     — Mit tudom én? Már semmit sem tudok.

     — Akkor fizesd ki az italodat, és… — és megfogta a kezem.

 

  

 

2,

 

Ezek után

 

 

— Jaj, de kellemetlen nekem erről beszélni, de csak meg kell, mondanom!

— Mondjad Gyuszikám, mi bánt?

— Szóval…, hogy is mondjam, na…

— Mondd már!

— Beszélnek rólunk.

— Mit beszélnek, Gyuszikám? És ki?

— Hát, hogy mi ketten, izé… együtt járunk.

— Miiii? Én biztos nem! És egyáltalán ki mond ilyeneket, és honnan veszi ezt a butaságot?

— A patikusnő, az Ági kérdezte tőlem, hogy igaz-e? — amikor kötszert venni mentem be hozzá.

— És te mit mondtál?

— Én is azt kérdeztem, honnan vesz ilyeneket?

— És?

— Hogy ő is hallotta, meg láttak bennünket reggel együtt érkezni, és délután együtt elmenni. Az én autómmal.

— De hát én az utasod vagyok, mint a Klári, meg Tibi! Most mit tegyünk? Nekem soha sem jutottál az eszembe, mint férfi, mint szerető?

 

 

Legutóbbi módosítás: 2008.12.07. @ 10:51 :: dr Bige Szabolcs-
Szerző dr Bige Szabolcs- 647 Írás
Teljes nevem Bige Szabolcs Csaba. Orvos vagyok, nyugdíjas, Marosvásárhelyen végeztem 1960-ban. Most Olaszországban élek.