Petz György : Elég jó – parlando

(Szotyory László – Hová menjünk moziba?)

Nem tudok én adni neked semmit;

pedig, ha tudnád, milyen jó adni –

annak, akinek van mire – használni;

de aki magát se tudja hová helyezni,

jelent-e számára bármit – amit adnak?

Tudod, hány éve forgok hazugságaimban –

szokásos, ismered: jó ember, ?szinte, tálentumokkal,

de valami stichje van: az a szikra bel?le

hiányzik, mi felgyújtaná olykor holt avarod,

mindazt, mi el?ttem volt, és ránk települ:

múltadat. Kinek múltja van, azzal mit

kezdhetni? Vélnénk, hogy nagyobb az elfogadás

benne – de magát se képes, csak a megváltót

ám copyrightos ez a szerep, és nem kell.

„Elég jó” férj, szeret?, gyermekek apja – egyházi

pecsét is ráütve – de hol a határon túli,

a veszélyes: szeresd meg, hisz ismeretlen, bárki –

kéne itt már valaki, aki kapni tud, s nem

múltjával folyvást szembeköt?sdizni. Kapni.

Legutóbbi módosítás: 2011.02.20. @ 13:47 :: Petz György
Szerző Petz György 1167 Írás
Sose feledd a gyermeket, aki voltál; benne a kulcsa annak, aki ma vagy. Középiskola: biológia-kémia tagozat; novellaírás, versek; kézilabda. Egyetem: 1974-1979 Szeged, magyar-történelem-Latin-Amerika speciális képzés; összehasonlító világirodalom szakkör, versek; kézilabda. Lakás: Békásmegyeren. Családi állapot : nős; három fiú, egy lány (38, 26, 19, 16). Tanítás: szakmunkásképzőtől az egyetemig hét éven keresztül Szegeden, Budapesten; tolmácskodás. Tíz évig szerkesztés, irodalmi vezetés könyvkiadóknál (Gondolat, Babits, Göncöl), majd újra tanítás a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, majd a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban; valamint szerkesztés, könyvírás. Bolha a világ ura (gyerekkönyv), Te is Az vagy (versek), Maga a tettes (krimiparódia és rádiójáték), Murphy-kötetek, Szerelmem, Mexikó (regény), Az ecetfa illata (regény; a Konkrét könyvek pályázatán NKM-különdíjas ), Kérdések és válaszok a görög mitológiából; Kérdések és válaszok a Bibliából újszövetség (ismeretterjesztő könyvek), Irodalom feladatgyűjtemény és Tanári segédkönyv (CD) Madocsai László gimnáziumi tankönyveihez. Üzenet társainak - az Alföld Kulturális Egyesület novellapályázatán II. díj 2006-ban. ****************** 1955-2020 Petz György elhunyt 2020 augusztusban! Részvétünk a családnak.