Thököly Vajk : December 6.

( nem írom le a nevét) *

December 6. Örömmel vettem elő a tegnap kapott, nekem új, de amúgy használt országúti kerékpáromat. Olaszországból hozták a szomszéd községbe hazaérkező romák, kik kint dolgoznak, vagy mi, de szerintem lopott lehet, mert az árakkal nem voltak tisztában. Így használtan is úgy 300-400 euróra becsülöm magamban, de ideadták nekem 30 eurónak megfelelő lejért. Könnyen fut a kereke, a váltó is tökéletes, nekem teremtették. Elindulok vele, a tervem tekerni egy jót. Alig hagyom el a központot, mikor szembe jön velem ő. Igen ő, egy volt osztálytársam. Köszönök neki, és ő is visszaköszön. Én figyelem őt, ahogy elgurul mellettem rozsdás vacakjával, de nem is érdekel más, csak az, hogy tekerjek. Egy bő óra elteltével visszaérkezek. Aztán leteszem a bringámat elégedetten, és elindulok a mi szeretett művelődési otthonunkba, a közeli bárba, vagy presszóba, nevezzük, ahogy akarjuk. Mi kocsmának mondjuk, de annál modernebb, hogy az legyen. Megállok az egyik barátommal beszélni. Első kérdése az, hogy hallottam e.

    Kicsit kíváncsian kérdezek vissza, és várom a választ tőle. Hát hogy ő (nem írom le a nevét) felakasztotta magát. Kicsit elmosolygom magam, és felemelem a hangom. Ne hülyéskedj, most jött velem szembe egy órája a biciklivel! Aztán eltelik pár másodperc, és tudatosul bennem az igazság. Igen, felakasztott a magát. Itt volt, mellettem ment el, köszönt nekem, s utoljára. Este azon gondolkozom, hogy ha elhívtam volna egy sörre, vagy megálltam volna vele beszélgetni, akkor meg tudtam volna változtatni a történelmet? De a választ nem tudom. Mert ha tudnám, akkor már eddig is sok mindent máshogy tettem volna. Itt van előttem, ahogy belép az osztályba, rámköszön, és elmeséli, hogy a segélyből kapott banánt, megsütötték, mint egy tököt. Aztán az is itt van előttem, mikor a banketten az Eddára térden csúszik. Egy hete is találkoztam vele, mikor a hathónapos gyerekével sétált az utcán, de akkor sem álltam meg beszélni vele. Igen ő, aki szembe jött a biciklivel, s többet már soha nem fog.

A.B.F.R.A.      P.J.

 

 

Legutóbbi módosítás: 2019.10.15. @ 15:53 :: Adminguru