Adminguru : Jelszó fontossága 2019.-ben…

Nem eleget foglalkozunk a biztonságos jelszavakkal.
Készítettem egy képet egy egyszerű jelszó mérésével, amely a szokványos szülinapi dátum, milyen gyorsan lehet feltörni.

Újabb méréskor tettem hozzá egy-két „@” jelet is hogy a különbséget lehessen érzékelni, amíg egy sima dátum egy másodpercen belül feltörhető, addig egy kicsi változtatással már sokkal több időbe telik(1 nap 15 óra).
Fontoljátok meg, főként a Facebook nagyon támadható felület, de az oldalunkat is elérheti egy robot, amely feltörheti a jelszót.

A régi oldalon ez még kockázatosabb volt, hiszen itt csak maximum a feltört felhasználó adataiban tesz kárt, az előző régi weboldalon az adatbázishoz is hozzáfért egyetlen felhasználó feltörésével, ami meg is történt 2012.-ben is és tavaly(2018.) év végén is egyszer.

A legnagyobb biztonság sem garancia arra, hogy feltörhetetlen legyen az oldal, de fontos, hogy egyénenként is tegyünk érte.

Egyik jele a jelszavunk gyengeségének, ha nem sikerül elsőre belépni azzal a névvel és jelszóval, ami pedig helyes, ekkor újra be kell írni ugyanazt és ha másodszorra sem léphetünk be akkor kérni kell új jelszót és megadni kisbetűt, nagybetűt és számot tartalmazó jelszót legalább 9 karakter hosszúságban egy vagy két extra jellel(@,&,# stb.).

 

Erős jelszó legyen veletek!!!

Kattints a képre a nagyobb nézethez…
Legutóbbi módosítás: 2019.11.30. @ 13:11 :: Adminguru
Szerző Adminguru 3 Írás
Rendszergazdi vagyok, nem lopom a napot....