Adminguru : Botz Domonkos: Amikor a bohóc felzokog

Botz Domonkos: Amikor a bohóc felzokog
Botz Domonkos: Amikor a bohóc felzokog
: 0
Év: 2014
  • Részletek

„A világ megismerése, megismerhetősége – lehetetlen. Számos filozófiai irányzat, gondolkodó erősítette, cáfolta már ezt a következtetést, a művészetek egyenesen lételemükké tették, vagy vetették el – az alkotók érzékenysége, belső gondolati építményük állékonysága, valóságképük anyagi-, éppenséggel szellemi rétegezettsége önismeretéből. De a valódi esszencia, a mindent megbíró alapkő megtalálása gondolkodónak, művésznek – a végső „nem tudom” beismeréséig, kimondásáig – lebírhatatlan mozgatóerővé nemesedett a szellemtörténet múltba vesző előkora óta, és teszi ezt változó napjainkban is, mint remélhetően az eljövő korokban.

Ilyen alkotó hát Botz Domonkos, ilyen nehézségekkel viaskodik verseiben, tárcáiban, novelláiban, akár a cirkuszi porondmester, aki pontos szabályok, és műsorrend szerint vezeti elő a manézs fűrészporába a földíszített elefántot, kecses lovakkal kerengő finom műlovarnőt, izomtúltengéses erőembert és a mindentől megriadó, sírdogáló, olykor harsányan hahotázó bohócot, jól tudván, utánuk csak az összetaposott, üres porond marad. Elénk vezeti őket, hátha tanulunk valamit a világról.”

Czipott György

író, költő

Hungarovox Kiadó, 2014

ISBN 978-615-5351-56-3

Borítóterv: Forgách Balázs grafikusművész munkája

Legutóbbi módosítás: 2021.06.30. @ 12:06 :: Adminguru
Szerző Adminguru 3 Írás
Rendszergazdi vagyok, nem lopom a napot....