Bátai Tibor : Lombok és rügyek ǁ Ha nem dezertálsz [párhuzam(os)ok]

                          Mikor máskor, ha nem azonnal?

                          Elszáll az utolsó alkalom,

                          hogy megtöltsd őket tartalommal,

                          s túlléphess végül a szavakon. 

 

                                                                                                  Itt és most, vagy megint elsumákolod.

                                                                                                  Ahogy szoktad. Hiába képzelegsz, hogy

                                                                                                  mást tettél volna – vagy tehetnél majd –, mint

                                                                                                  amit. Persze, nincs predesztináció

                          Beérni most ennyivel kéne.

                          A pohár tele már nem lehet.

                          Attól a teljesség igénye

                          még nem délibáb, hogy így esett.

                                                                                                  Egyedül az „akkor, ott” determinál

                                                                                                  annyira egyértelműen, hogy soha,

                                                                                                  sehol nem változtathatsz rajta — csakis

                                                                                                  az éppen adott időpontban–helyen.

                          Lombosodik a nincsen bokra,

                          a rügyek mind téged rejtenek,

                          feszegeted, de nem mész sokra,

                          már az is siker, hogy sejtenek. 

                                                                                                  Ha nem dezertálsz folytonosan, akár

                                                                                                  még vissza- és előremenőleg is:

                                                                                                  koordinátarendszered felülírt

                                                                                                  pontjáról más szögben látszik múlt, jövő.

                          A Valóság nyerhet, ha vele

                          áll rajthoz a Vágy és Képzelet?

                          A Van eljátszhatja, hogy lesz-e,

                          ha benne él minden életed?

                                                                                                  Felejtsd el, amit a carpe diemről

                                                                                                  tudni véltél. Semmi nem kínál nagyobb

                                                                                                  élvezeteket a szabadság biztos

                                                                                                  tudatánál. Legyen minden perc tied.

Legutóbbi módosítás: 2017.05.03. @ 08:47 :: Bátai Tibor
Szerző Bátai Tibor 369 Írás
1969-ben, még gimnazistaként vetettem papírra az első szét nem tépett versszerű sorokat, és 1974-ben Vasy Gézának köszönhetően már megjelenés előtt álltam egy folyóirat irodalmi mellékletében. A szerkesztőségi cenzor azonban több írásomat kifejezetten rendszerellenesnek minősítette, így „letiltottak”. Ez annyira megviselt, hogy ’88/89-ig gyakorlatilag egy árva sort sem írtam. Akkor azonban kiderült, hogy mégsem sikerült kigyógyulnom az írásból. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Eddig két nyomtatott kötetem jelent meg, az első 1996-ban, az Auktornál, Égtájak merőlegesén, a második 1998-ban, a Codex Printnél, A gyújtópont tökélye címmel. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Az internetes irodalmi oldalak közül rendszeresen publikálok az ARTpresszóban, az alkoTÓházban, a Dokkon, a Héttoronyban, a Lenolaj kulturális online műhelyben, A Hetedik online irodalmi és kulturális folyóiratban, a Holdkatlanban és a 2018-ban Litera-Túra címmel elindult online művészeti folyóiratban. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ 2012 novemberében Stációk, valamint Palackposta címmel, Pethes Mária, illetve Szokolay Zoltán előszavával két elektronikus kötetem látott napvilágot az E-book Könyvház és Kiadó gondozásában. Platónról, több ülésben című versciklusom néhány darabja megjelent a Stádium folyóirat 2013. évi számaiban. A Búvópatak 2016. júniusi és júliusi számaiban szintén megjelent két írásom. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ ∙A Héttorony szerkesztőségének döntése alapján líra kategóriában 2014-ben elnyertem az internetes irodalmi magazint alapító Verő Lászlóról elnevezett, évente kiosztott díjat. 2018 áprilisában átvehettem az A Hetedik szerkesztőségének elismerő oklevelét a 2018. évi József Attila Vers-Dal Fesztiválra küldött verseim kiemelkedő színvonaláért. ↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔ Az elmúlt években több mint húsz versem került fel szerb fordításban is a Szabadkán élő Fehér Illés Ezüst híd – Srebrni most címmel működtetett kétnyelvű műfordítói blogjára.