H.Pulai Éva : Múzeumok éjszakája 2009

A múzeumbarátok fogadására közel 100 magyar város készül majd kétezer programmal és kiállítással!

 

2009-ben hetedik alkalommal kerül sor a Múzeumok Éjszakájára. A nagyszabású programsorozatra közel 100 magyar város készül majd kétezer programmal és kiállítással.

.

A Múzeumok Éjszakája francia „találmány”, 1999-ben indult és 2005-ben vált európai megmozdulássá. Az évek óta sikerrel zajló eseménynek a többi európai országban is az a célja, hogy minél több látogatót vonzzon a múzeumokba és galériákba. 

.

 Csak Budapesten 70 helyszínen több mint 500 programból választhat majd a késõi látogató. Gazdag múzeumi programok – tárlatvezetések, foglalkozások, vetítések és beszélgetések, koncertek és táncbemutatók – este hattól hajnali kettõig ízlés szerint látogathatók. A cél, hogy a múzeumok találkozóhelyek legyenek, ahol pezsgõ kulturális élet folyik, és ahol rendezvények sokasága kínál szórakozást az odalátogatónak. 

.

Nagyon jó Budapesti programok bemutatása az alábbi oldalon!

http://www.fn.hu/kultura/20090616/ejjel_tamad_kritikus_tomeg

Az európai nagyvárosok hagyományait követve 2003 óta Magyarországon is az év leghosszabb napjához, Szent Iván napjához legközelebb esõ szombat éjszakán kerül megrendezésre a Múzeumok Éjszakája. A programok sokszínûsége és száma lehetõvé teszi, hogy bárki összeállíthasson belõlük egy érdekfeszítõ, forgatagos estét. Természetesen megtekinthetõek a kiállítások, ám a tárlatlátogatáson kívül is számos mozgalmas és aktív program is várja az érdeklõdõket: például tánc- és színielõadások, zenei mûsorok és érdekes beszélgetések izgalmas egyvelege zajlik majd országszerte a Múzeumok Éjszakáján.

 

 

A Múzeumok Éjszakájára – az elmúlt évekhez hasonlóan – olyan matricázott belépõjegyek készülnek, amelynek egyszeri megvásárlásával Budapesten az összes résztvevõ intézmény valamennyi programja és kiállítása megtekinthetõ. Ezzel a jeggyel ingyenesen lehet igénybe venni azokat a különjáratú autóbuszokat, amelyek folyamatosan közlekednek majd a programok helyszínéül szolgáló múzeumok között.

.

B?vebben a programokról:

http://www.muzeumokejszakaja.hu

.

A Magyarországon 2003 óta megrendezett Múzeumok éjszakája az ország egyik legnépszer?bb kulturális eseménye. Számunkra azért különösen érdekes és értékes ez az esemény, mert hazánkban a Szent Iván éjhez, vagyis a legrövidebb éjszakához legközelebb es? szombaton tartják; idén ez a nap június 20-ára esik. Idén is számos helyszínen vehetnek részt az éjszakázók távcsöves bemutatón.

 

 

 

Szent Iván éj az év legrövidebb éjszakája az északi féltekén, hazánkban ilyenkor alig néhány óráig tart a sötétség. A Nap messze északnyugaton nyugszik, alig kerül az északi horizont alá, és északkeleten kel. Majdnem este 11-ig fénylik a horizont alja, és hajnali 3-kor már világosodik is. A nappalok hosszának éves váltakozását a Föld forgástengelyének ferdesége okozza. Ha a forgástengelyünk mer?leges lenne a Nap körüli keringésünk síkjára, minden nap egyforma hosszú lenne. Mivel azonban a forgástengely 23,5 fokkal elbillent, a Nap körüli keringés során hol az egyik, hol a másik féltekénket fordítjuk csillagunk felé. Szent Iván éjjelén a Föld forgástengelye pont a Nap irányába mutat, az északi féltekét ilyenkor éri a legtöbb napfény, a Nap ezen a napon áll legmagasabban egünkön. Ez a nap június 21-ére vagy 22-ére esik, ami két-három nappal megel?zi a június 24-ei Iván napot. Az eltérés oka, hogy a Föld forgástengelye lassan változtatja térbeli helyzetét, így a legmagasabb napállás id?pontja évente 24 percet eltolódik. Amikor Szent Iván éjjelének hagyománya kialakult, még június 24-ére esett a legrövidebb éjszaka.

.

B?vebben:

http://hirek.csillagaszat.hu/programajanlo/20090612-muzej-2009.html

Vidéken Kecskemét kínálja a legtöbb programot a Múzeumok éjszakáján.

 

Kecskeméten rekordszámú, csaknem harminc helyszínen – a múzeumok mellett kávézókban, galériákban, planetáriumban, tiszti klubban, bábszínházban és egyéb kulturális intézményekben is – várják a látogatókat a Múzeumok éjszakáján.

 

A Cifrapalotában, ahol az érdekl?d?k megtekinthetik a kunbábonyi aranyleletet, illetve a Rómából érkezett Sz?nyi István-festményeket. A Ciróka Bábszínházban A Kékruhás kislány története avagy Rendhagyó Picasso kiállítás Kiss Erzsi hangjára címmel szerveznek programot.

 

Sten Borsting dán keramikus Tornyok cím? kiállítása a Dán Kulturális Intézetben látható, ahol este 7-t?l a The Heavy Brass Guys Tuba kvartett That’s it! cím? lemezét mutatja be. Az Erdei Ferenc Kulturális és Konferencia Központban egyebek mellett megtartják a 9. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál díjkiosztó gáláját, 21 órától pedig Cakó Ferenc homok-animációs bemutatója lesz a Kecskeméti Szimfonikus Zenekar közrem?ködésével.

 

A Katona József Emlékházban filmvetítés, színházi el?adás, kiállítások váltogatják egymást, míg a Katona József Könyvtárban bekukkantanak a XIX. századi Parlamentbe. Csehov Három n?vér cím? el?adásának próbája, jelmezárverés, kulisszajárás – ez a Katona József Színház programja.

 

A kecskeméti Múzeumok éjszakját még színesítik többek mellett a Planetárium, a Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézet, a Magyar Fotográfiai Múzeum, a Malom Art Kortárs Galéria, a Nemzetközi Kerámia Stúdió, a Ráday Múzeum és a Szórakaténusz Játékmúzeum és M?hely programjai.

.

.

Forrás:

muzeumokejszakaja.blogter.hu

muzeumokejszakaja.hu

hirek.csillagaszat.hu

kultura.hu

 

Legutóbbi módosítás: 2019.09.11. @ 06:40 :: H.Pulai Éva
Szerző H.Pulai Éva 1146 Írás
A H. a nevem előtt, csak egy megkülönböztető jel, hogy ne keveredjenek össze a hírösszeállítások a firkáimmal. *Pulai Éva